Spieszymy z wyjaśnieniami, na czym polega cały proces.
Po wielu rozmowach z osobami szukającymi pracy, postanowiliśmy udostępnić kandydatom informację na temat tego, co dzieje się z ich aplikacjami – wiemy, że jest to dla nich szczególnie ważne.
Wychodząc z założenia, że lepiej otrzymać złą lub niepełną informację, niż nie otrzymać jej wcale, uruchomione zostały statusy aplikacji. Daliśmy możliwość pracodawcom (w systemach odpowiedzialnych za przechowywanie danych kandydatów) informowania kandydatów na jakim etapie znajduje się ich aplikacja – od jej dostarczenia, przez otwarcie, rozpatrywanie przez rekrutera, a w końcu jej zaakceptowanie lub odrzucenie. Szczegółowy opis każdego ze statusów można znaleźć tutaj: https://www.pracuj.pl/statusaplikacji/
To, czy rekruterzy korzystają z narzędzia, jakim są statusy aplikacji, zależy od nich samych. Jako serwis z ogłoszeniami o pracę nie mamy również wpływu na sposób prowadzenia rekrutacji czy długość jej trwania. To pracodawca zamieszczający ogłoszenie o pracę może poinformować kandydata o tym, na jakim etapie jest jego rekrutacja. Scenariuszy rekrutacyjnych może być wiele - istnieje możliwość, że dane dokumenty aplikacyjnie nie zostaną otwarte przez pracodawcę (należy pamiętać, że rekruter ma możliwość selekcji kandydatów na podstawie odpowiedzi udzielonych w ankiecie po aplikowaniu, takich jak np. oczekiwane wynagrodzenie, i może on wyświetlić dokumenty tylko tych kandydatów, którzy spełniają jego oczekiwania). Zdarza się również tak, że odpowiedzi na daną ofertę jest bardzo dużo i rekruter nie jest w stanie otworzyć w szybkim czasie wszystkich CV lub udało mu się wybrać kandydatów na rozmowy z ograniczonej puli zgłoszeń, z którymi się zapoznał.
Prosimy pamiętać, że główną rolą naszego portalu jest dostarczenie dokumentów aplikacyjnych do pracodawcy. Staramy się jednak tworzyć narzędzia umożliwiające bieżące monitorowanie swojej aplikacji takie jak statusy aplikacji (https://www.pracuj.pl/statusaplikacji/) , porównanie kandydatów czy informacja o tym, ile osób aplikowało na daną ofertę – wszystkie te dane można sprawdzić w zakładce „Moje aplikacje”.